reklama

My učitelia sme tí, ktorí môžeme meniť svet

S touto myšlienkou som opúšťala exotický Dubaj, kam som sa dostala vďaka oceneniu Učiteľ Slovenska, ktoré je súčasťou Global Teacher Prize.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Národné ocenenie Učiteľ Slovenska 2018
Národné ocenenie Učiteľ Slovenska 2018 

Navštíviť toto mesto znamená pozrieť sa do budúcnosti. Desať, možno aj dvadsať rokov. Je to úchvatný svet, ktorý si vás podmaní jedinečnou atmosférou, v ktorej sa spája história s technologicky vyspelou spoločnosťou, tvorenou zmesou rozmanitých kultúr a národností. Ocitla som sa tu na pár dní, ale chcela som zažiť aspoň kúsok z toho, čo som videla len v turistických sprievodcoch – tancujúce fontány pred Burj Khalifa, zlaté sochy koní v Madinat Jumeirah Resort, či žiariace záhrady Dubai Garden Glow. To všetko vás prinúti na okamih zatajiť dych. V Lost Chamber (stratených komnatách) aquaparku Aquaventure sa prejdete po morskom dne obklopení tichom a podmorským svetom. Silným zážitkom bolo aj plávanie s delfínmi – možnosť pohladiť ich, objať ich a nechať sa nimi príjemne ťahať v bazéne... A keď som potrebovala utiecť od ruchu tohto veľkomesta, dobre mi padol skorý ranný výlet na púšť, kde som si mohla po členky zahrabaná v piesku vychutnať jeden z najkrajších momentov dubajského dňa – východ slnka...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale do Dubaja som tentoraz necestovala ako turistka. Cieľom našej výpravy bola najväčšia konferencia o vzdelávaní Global Education & Skills Forum, počas ktorej sa udeľuje ,,učiteľský Oscar“, Global Teacher Prize. Na tomto podujatí sa ako pedagóg stávate súčasťou celosvetovej učiteľskej komunity viac než dvoch tisícok účastníkov prakticky zo všetkých kontinentov. Zvyknem chodievať na odborné konferencie, ale toto fórum nebolo o výskumoch a akademických debatách. Tu som sa stretla s učiteľmi – obyčajnými učiteľmi, presne takými, ako som ja, ktorí so svojimi žiakmi prežívajú každodenné radosti a starosti. A bolo úžasné cítiť, ako veľa toho máme spoločného – napriek tomu, že sme každý z iného kúta sveta, z inej kultúry a politického nastavenia. Prednášky a panelové diskusie nehľadali problémy, ale ukázali výzvy a podnety, ako im čeliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ukážkové hodiny a diskusia s desiatimi finalistami ceny Global Teacher Prize
Ukážkové hodiny a diskusia s desiatimi finalistami ceny Global Teacher Prize 

Hlavné motto konferencie ,,Who is changing the world?“ (Kto mení svet?) rezonovalo počas dvoch dní v rôznych podobách v množstve živých príkladov toho, čo učitelia robia a čo je naším poslaním. Ako čo najlepšie pripraviť deti na svet, ktorý ich čaká. Bolo tu otvorených viacero aktuálnych tém, ja som sa zamerala na otázky digitalizácie vzdelávania a transformácie školy v podmienkach nastupujúcej priemyselnej revolúcie 4.0. Bola som hrdá, keď som zistila, že mnohé myšlienky, ktoré tu zazneli, už na Slovensku napĺňame. Nuž a ako informatičku ma najviac oslovila úžasná prednáška Hadiho Partoviho, zakladateľa portálu Code.org, o kreativite v digitálnom veku. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stretla som sa aj s Andriou Zafirakou, minuloročnou víťazkou Global Teacher Prize. Povedala mi, že nie sme tu (v Dubaji) ako ,,najlepší“ učitelia, ale ako učitelia, ktorí môžu sprostredkovať verejnosti v našich krajinách odkaz, aký vplyv a dosah má naša profesia a aký je jej skutočný potenciál zmeniť svet. Potvrdil to napokon tohtoročný víťaz Peter Tabichi z Kene, u ktorého som bola na ukážkovej hodine. Učiteľ matematiky a prírodných vied na strednej škole v odľahlej polopúštnej oblasti začal meniť svet detí vo svojej komunite, aby mohli získať lepšie vzdelanie a lepšiu budúcnosť. 

Zuzana Tkáčová s Andriou Zafirakou, víťazkou medzinárodnej ceny 2018
Zuzana Tkáčová s Andriou Zafirakou, víťazkou medzinárodnej ceny 2018 

Uvedomila som si, že ocenenie Global Teacher Prize je predovšetkým ukážka toho, čo všetko pedagógovia robia, a príležitosťou pre nás, učiteľov, načerpať inšpiráciu a učiť sa navzájom. Nie je o chválení, ale o ochote ukázať iným to, čo sa nám darí na vyučovaní realizovať a vďaka čomu naši žiaci nielen napredujú, ale prečo aj radi chodia do školy. Na Slovensku máme mnohých nadšených učiteľov, ktorí robia vo svojich triedach inšpiratívne veci a preto by mali nájsť odvahu a mali by sa prihlásiť do ceny Učiteľ Slovenska. A ak niekto z vás takého učiteľa pozná, nájdite si chvíľku čas a nominujte ho na www.ucitelslovenska.sk. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zuzana Tkáčová, víťazka prvého ročníka národného ocenenia Učiteľ Slovenska

Ocenenie Učiteľ Slovenska je tu už druhýkrát!

Prihlásiť do národného kola Global Teacher Prize sa môžu učitelia základných a stredných škôl, učitelia na čiastočný úväzok, či školitelia v online kurzoch. Nominovať ich však môže aj široká verejnosť, prihlášky sa dajú poslať do 28. apríla 2019. Víťaza 2. ročníka národného kola Učiteľ Slovenska organizátor Komenského inštitút vyhlási vďaka podpore Slovenskej sporiteľneSlovak Telekomu v októbri, čaká ho odmena 5. 000 euro a cesta na finále Global Teacher Prize 2020 do Dubaja.

Obrázok blogu
Učiteľ Slovenska

Učiteľ Slovenska

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Meníme pohľad, akým svet nazerá na učiteľov. Cena Učiteľská osobnosť Slovenska poukazuje na dôležitosť učiteľov a dopad ich činnosti nielen na študentov ale tiež na širokú verejnosť. Jej cieľom je zvyšovanie prestíže učiteľského povolania a motivácia súčasných či budúcich učiteľov k výkonu ich profesie. Veríme, že vzdelávanie má silu znižovať chudobu, predsudky i konflikty. www.ucitelslovenska.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu